Brev:
Væske nok og mad
2. januar 2008
Alder:
7 mdr.
Væske nok og mad
Hejsa Helen :-)
Tak for dit svar sidst.
Jeg er nu imidlertid kommet i tvivl om min dreng får væske nok. Han er 7 mdr og vores dag ser nogenlunde sådan her ud:
tidlig morgen: amning i sengen, sover så typisk en time mere
morgen kl 8 ca: står op, ren ble, lege og morgenmad. Havregrød med en lille smule kanel og sukker, vand af kop.
kl 10 ca.: putttes til formiddagslur, sover gerne 1,5 til 2 timer i barnevognen
kl 12.30 ca: Frokost prøver med lidt rugbrødshappsere, ikke med stor succes, grød med grøntsager, vand af kop. Her får han også en agurkehumpel som han er vældig glad for at lege med og gramse på og putte i munden, og måske et stykke knækbrød.
tilbydes amning, men er sjældent interesseret.
kl 14.30 ca:Puttes til eftermiddagslur, sover gerne 1,5 timer.
tilbydes amning, her spiser han somregel ved mig.
kl 18 ca: aftensmad, grøntsagsmos med kartoffel og kød som vi også selv skal have og sovs til, vand af kop. Her spiser han ret godt!
kl 20 ca: Puttes med amning.
vågner som regel inden kl24 og skal ammes
vågner som regel også og skal have sutten et par gange. nogle gange ikke.
Men det vand han drikker er jo ikke ret meget. I alt får han måske hvad der svarer til en lille babykop. Det er ikke at han ikke kan lide det, han gider bare ikke drikke mere. Får han så nok væske?
Et andet spørgsmål er at han er begyndt at vrænge ansigt når jeg vil give ham mad, og ligesom sige nej, nogen gange får han spist alligevel og andre gange får han ikke ret meget. Jeg vil jo nødigt presse ham. Det er mest til morgenmad og frokost, aftensmaden er ikke noget problem, men det er nok fordi han så ikke har spist så meget i løbet af dagen. Får han for meget mælk hos mig om natten.? Jeg ammer ham kun ved et bryst af gangen har tilbudt ham det andet bryst når han er færdig med det ene, men så vil han ikke have mere...
Hvornår skal jeg begynde med 4 måltid mad og hvad kunne det være?
Ser min plan ellers ok ud?
Han er ellers glad og tilfreds lille dreng, aktiv osv, men det er ligesom om jeg kan mærke han bliver ældre og ældre. der sker meget, han er ikke begyndt at krybe endnu, og gider ikke rigtig ligge på maven så længe af gangen. Han vil helst sidde op og lege. Synes også han får mere temperament, men det følger jo nok med det at blive ældre, det må vel nok nogen gange være frustrende at skulle lære så meget om sig selv og verden omkring en på så kort tid, det går jo hurtigt i den alder.
Glæder mig til at høre fra dig:-)
Med venlig hilsen
Kristina