Væske nok og mad

2. januar 2008

Alder:
7 mdr.

Væske nok og mad

Hejsa Helen :-)

Tak for dit svar sidst.

Jeg er nu imidlertid kommet i tvivl om min dreng får væske nok. Han er 7 mdr og vores dag ser nogenlunde sådan her ud:

tidlig morgen: amning i sengen, sover så typisk en time mere

morgen kl 8 ca: står op, ren ble, lege og morgenmad. Havregrød med en lille smule kanel og sukker, vand af kop.

kl 10 ca.: putttes til formiddagslur, sover gerne 1,5 til 2 timer i barnevognen

kl 12.30 ca: Frokost prøver med lidt rugbrødshappsere, ikke med stor succes, grød med grøntsager, vand af kop. Her får han også en agurkehumpel som han er vældig glad for at lege med og gramse på og putte i munden, og måske et stykke knækbrød.

tilbydes amning, men er sjældent interesseret.

kl 14.30 ca:Puttes til eftermiddagslur, sover gerne 1,5 timer.

tilbydes amning, her spiser han somregel ved mig.

kl 18 ca: aftensmad, grøntsagsmos med kartoffel og kød som vi også selv skal have og sovs til, vand af kop. Her spiser han ret godt!

kl 20 ca: Puttes med amning.

vågner som regel inden kl24 og skal ammes

vågner som regel også og skal have sutten et par gange. nogle gange ikke.

Men det vand han drikker er jo ikke ret meget. I alt får han måske hvad der svarer til en lille babykop. Det er ikke at han ...

Annonce

... ikke kan lide det, han gider bare ikke drikke mere. Får han så nok væske?

Et andet spørgsmål er at han er begyndt at vrænge ansigt når jeg vil give ham mad, og ligesom sige nej, nogen gange får han spist alligevel og andre gange får han ikke ret meget. Jeg vil jo nødigt presse ham. Det er mest til morgenmad og frokost, aftensmaden er ikke noget problem, men det er nok fordi han så ikke har spist så meget i løbet af dagen. Får han for meget mælk hos mig om natten.? Jeg ammer ham kun ved et bryst af gangen har tilbudt ham det andet bryst når han er færdig med det ene, men så vil han ikke have mere...

Hvornår skal jeg begynde med 4 måltid mad og hvad kunne det være?

Ser min plan ellers ok ud?

Han er ellers glad og tilfreds lille dreng, aktiv osv, men det er ligesom om jeg kan mærke han bliver ældre og ældre. der sker meget, han er ikke begyndt at krybe endnu, og gider ikke rigtig ligge på maven så længe af gangen. Han vil helst sidde op og lege. Synes også han får mere temperament, men det følger jo nok med det at blive ældre, det må vel nok nogen gange være frustrende at skulle lære så meget om sig selv og verden omkring en på så kort tid, det går jo hurtigt i den alder.

Glæder mig til at høre fra dig:-)

Med venlig hilsen
Kristina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Moderkage

Moderkagen forsynet barnet med næring, imens det ligger inde i livmoderen. Når fødslen er forbi, og navlestrengen er klippet over, så skal moderkagen fødes.

Hos nogle kvinder kommer den helt af sig selv, hos andre skal man presse lidt for at få den ud. Det kan ske, at moderkagen ikke kan komme ud på normal vis og derfor må kvinden bedøves, og den må fjernes af en læge. Bedøvelse er nødvendigt, for hvis kvinden var vågen, ville det gøre meget ondt.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for din altid varme og kærlige måde at gribe udfordringerne an på - det er helt rigtig for mig!
Jeg nyder både dine personlige svar til mig, men bestemt også de svar du giver til andre.

Tak,
Mor til pige på 15 måneder